Op het digitale web breekt de online marketing in alle hevigheid los. SEO. SEA. Social media. Deze termen komen u vast en zeker niet onbekend voor. Maar om de strijd van uw concurrentie te kunnen winnen, heeft u niet alleen online marketing nodig. Ook buiten het internet zijn er vele kansen te vinden. In deze blog leest u drie manieren om ook offline uw ICT-dienst te promoten.

#1 – plaats advertenties

Reclame. U ziet het overal. In de krant, de huis-aan-huisbladen, uw tijdschriften. En het zal ook niet zo snel verdwijnen. Want het plaatsen van advertenties is nog steeds één van de krachtigste vormen van zelfpromotie. Heeft u een groot bedrijf? Laat dan een prachtige advertentie ontwerpen door een gerenommeerd reclamebureau. Koop vervolgens een plek in een nationale krant of een vakblad. Runt u echter een kleiner bedrijf of werkt u alleen regionaal? Ontwerp uw advertentie dan zelf en laat hem in buurtkrantjes plaatsen.

#2 – ga op evenementen staan

Door het hele land worden regelmatig beurzen georganiseerd. Voor de zwangere vrouw. Voor de autoliefhebbers. En voor bedrijven die op zoek naar uw ICT-dienst! Help ze u vinden en ga deze maand nog op zo’n evenement staan. Het is namelijk een ideale vorm van marketing. Niet alleen kunt u uw dienst aan potentiële klanten tonen. Maar u staat ook direct met ze in contact. U kunt ze een demo geven of zaken beter uitleggen. Ook kunnen zij u makkelijk van feedback voorzien. Besteedt u de standbouw liever uit? Dan helpen bedrijven, zoals: QBXS, u graag verder.

#3 – stuur promotors op pad

Richt uw ICT-dienst zich meer op consumenten? Neem dan contact op met een bedrijf die zich specialiseert in fieldmarketing. Zij sturen studenten op pad om nieuwe klanten te werven. Dit doen ze in een stad of op een evenement naar keuze. Leg ze in één zin uit wat uw bedrijf precies doet. En vertel ze kort en bondig waarom uw dienst het leven van de consument zou verbeteren. Uw promotor doet de rest!

In de wereld van online marketing, wil de kracht van offline nog wel eens vergeten worden. Zet daarom ook in op advertenties, promotors en beurzen. Zo bent u uw concurrentie gegarandeerd te slim af!