Als ondernemer wilt u een professionele website die voor genoeg conversies en klanten zorgt. Veel ondernemers weten echter niet waar ze moeten beginnen. Het beste is om een professionele website laten maken door een webdesigner. Een website moet niet alleen fraai ogen, maar ook toegankelijk, gebruiksvriendelijk en vindbaar zijn. Het maken van een website is complex en vereist niet alleen creatieve vaardigheden, maar ook technische kennis. Er zijn grofweg twee benaderingen van design: het artistieke ideaal van persoonlijke expressie en het technische ideaal van het oplossen van een probleem voor een bezoeker. Hieronder staan 3 tips voor het samenwerken met een webdesigner aan een professionele website.

Webdesign

Een manier om ervoor te zorgen dat je website in het oog springt is om de site functioneel te optimaliseren. Bezoekers merken meteen of een website gebruiksvriendelijk is voordat ze die werkelijk gaan gebruiken en voordat ze ook maar een euro uitgeven aan eventuele aankopen. Het is heel duidelijk waarom functionaliteit tegenwoordig belangrijker is voor webdesign. Zowel in het eerste ontwerp als bij latere aanpassingen. Het consequent toepassen van de procedures en werkwijzen die moeten worden gebruikt zal leiden tot een voortdurende verbetering van de website.

Een topwebdesigner combineert creativiteit en grafische technieken met een goede kennis van het internet, online marketing, HTML en CSS. Hij is altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en past deze ook in zijn werk toe. Hierdoor weet hij niet alleen bezoekers naar jouw website te lokken, maar ze blijven er zo lang mogelijk én komen weer terug. Een webdesigner maakt een website die eenvoudig in gebruik is en er professioneel uitziet.

Zoekmachineoptimalisatie

Zoekmachineoptimalisatie, meestal afgekort als SEO, helpt de online vindbaarheid van je website te vergroten. Hoe hoger je in de zoekresultaten van Google verschijnt hoe meer mensen je website vinden en hoe meer kans je hebt op een nieuwe opdracht. SEO kent een aantal niveaus die de vindbaarheid verbeteren. Zo helpt het om te beginnen met bloggen over onderwerpen die binnen jouw expertise vallen. Gebruik korte zinnen en wees informatief.  Wees eveneens consistent in de tone of voice. Is jouw website bijvoorbeeld formeel of niet? Houd die stijl aan in alle uitingen.

Goede teksten schrijven lijkt vaak makkelijker dan het is. Naast het schrijven van aantrekkelijke teksten is het belangrijk dat jouw teksten worden gevonden in de zoekmachines.

Herkenbare domeinnaam

Online marketing verschilt niet veel met conventionele marketing, herkenbaarheid is essentieel. Voor online marketing is het ideaal als jouw bedrijfsnaam in de domeinnaam van je website zit. Jouw eigen website is ongetwijfeld een van de belangrijkste elementen voor je online marketing. Een goed verzorgde website speelt altijd in op de actualiteit van het eigen vak. Voor je een bedrijf begint is het daarom handig om te kijken of er bepaalde domeinnamen vrij zijn en je bedrijfsnaam daarop aan te passen. Claim ook gelijk je eigen naam als deze domeinnaam nog vrij is. Wanneer mensen jouw naam op Google intikken, word je op deze manier sneller gevonden.