Wanneer je als bedrijf meer omzet of leads wil creëren is het tijd om hoger in Google te komen. Met hoger in Google wordt een plek in de zoekresultaten van Google bedoeld. Voor deze hoge ranking in Google is veel tijd en kennis voor nodig. Om deze plek te creëren moeten je website en je pagina’s geoptimaliseerd zijn, dit wordt zoekmachine optimalisatie (SEO) genoemd. Er wordt veel waarde gehecht aan de positie aangezien het verkeer op de eerste resultaten optimaal is. Maar deze hoge positie komt je niet zomaar aanwaaien en er is geen simpele truc hiervoor. De enige manier om direct in de top 3 van Google te komen is via Google AdWords (SEA). Hierbij kom je alleen niet in de organische resultaten maar in de betaalde resultaten. Deze resultaten staan boven de organische resultaten en worden apart uitgelicht. Wanneer je deze zoekmachine optimalisatie (SEO) en advertenties (SEA) combineert verkrijg je vaak het beste resultaat.

Wanneer je jouw pagina’s wil optimaliseren voor een hoge positie in Google moet je rekening houden met veel verschillende factoren, hieronder leggen we de belangrijkste factoren uit.

  • Content:

Content is misschien wel de belangrijkste factor waar rekening mee gehouden moet worden. Hierbij moet je denken aan natuurlijke teksten en teksten met relevante waarde voor de bezoeker. Hierbij moet je de bezoeker overtuigen om op jouw pagina te blijven. Deze tekst moet ook goed leesbaar zijn en voorzien van genoeg witruimte en afbeeldingen. Daarnaast moet je jouw zoekwoorden op de goede manier in de pagina verwerken.

  • Backlinks

Naast content zijn de backlinks van jouw website ook erg belangrijk. Een backlink is een link vanaf een andere website die naar een pagina op jouw website wijst. Het is hierbij belangrijk om veel backlinks op te bouwen, maar hier zitten wel voorwaarden aan. Zo moeten deze links opgebouwd worden in een natuurlijk tempo en moeten ze van voldoende kwaliteit zijn. Daarnaast is het kopen van deze links uit den boze.

  • Opbouw website

Als laatste is de gehele opbouw van de website erg belangrijk. Hierbij komen veel verschillende punten kijken. Dit zijn punten zoals een navigatie op je website, een sitemap en de ordening van je website. Hierbij is het ook belangrijk dat alle links op je website het doen, als dit niet zo is moeten ze goed doorverwezen worden.